TEOS DİONYSOS TAPINAĞI
İzmir de bulunmaktadır. Etrafı stoa ile çevrelenmiş bulunan bir temenos alanının batısında yer alır.Peripterostur. Tercih sistemi eustylos kullanılmıştır. 2 evre var Helenistik ve hadrian dönemi onarımları. (M.Ö. 4. yüzyıl ve Hellenistik dönem (M.Ö. 330-30) mimarlığının en önemli örnekleri Priene Athena Tapına)( Teoslular’ın baş tanrısı Dionysos’un ünlü tapınağı kentin batısında surların hemen içindedir. Tapınak, tiyatro’dan uzak, Helenistik kent duvarları’na yakın bir şekilde yerleştirilmiştir. Etrafı stoa ile çevrelenmiş bulunan bir temenos alanın batısında yer alır. Stoa kuzey ve güney yanlarda Dor, doğu ve batıda ise, İon düzeninde inşa edilmiştir. Temenos’a girişin kuzeybatı ve güneybatı köşelerdeki anıtsal kapılarla sağlandığı düşünülmektedir. Temenos alanı doğuya doğru alçaldığı için buraya bakan giriş bölümünde basamaklar yanlara oranla daha fazladır. Krepidoma önde 12, diğer taraflarda ise 6 basamaklıdır. Tapınak 11.x.6 sütunu ile bir hexastyle peripterosdur. Tapınak’ta Hermogenes’in tercih etmiş olduğu sistem olan eustyle kullanılmıştır )
Hermogenes tapınak mimarisinde ion düzeninin en uygun sistem olduğunu savunsa da her iki eserinde de mimarın zaman zaman atik özelliklere yöneldiği görülmektedir. Örneğin tapınağın arka yüzünde dor tapınaklarına özgü olan opisthdomos bölümüne yer verilmiştir. Dor tapınaklarının bir özelliği olan friz kullanmıştır. Simetri katı bir simetri oluşturacak şekilde aynı eksendedir.
Hermogenes bu tasarının bulucusu değil ancak buna yeni bir yorum getirerek mükemmel şekilde uygulayıcısıdır. Her-eustylos bu sistemin sadece tanımını yapmış ve bir geleneğin devamı olarak kendi yapısında kullanmıştır. Atik bir gelenek olan frizi Anadolu ion mimarisinde ilk uygulayan mimar hermogenestir. Frizi iki esrinde de kullanmıştır. İon mimarisine düzenli bir form olarak kullanılmaya başlanmasına katkıda bulunmuştur. Hermogenes mimarisinde derin koridor ve rahat sütun dizisi söz konusudur. Hermogenes arkaistliğidir.